قوانين خريد و فروش اينترنتي چيست؟

شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

قوانين خريد و فروش اينترنتي چيست؟

چگونه به سايت تجاري اعتماد كنيم؟

در حال حاضر براي فعاليت يك سايت تجاري در كشور و طراحي فروشگاهي اينترنتي، لازم است كه بر نحوه فعاليت اين دسته از پايگاه ها به صورت كامل نظارت شود تا اگر اشتباهي از جانب آن ها رخ داد، امكان پيگيري به آساني وجود داشته باشد. تا قبل از اين به دليل ثبت نشدن پايگاه هاي الكترونيكي تجاري و فروشگاه هاي مجازي در كشور و نداشتن مجوز اين وب سايت ها از طرف ارگان هاي رسمي، هيچ آمار دقيقي از ميزان و نحوه تخلفات و اشتباهات صورت گرفته در فضاي اينترنت خريد و فروش كشور وجود نداشت.
به همين دليل هم مسئولان و مديران آگاه براي بالا بردن امنيت فضاي تجارت مجازي، به پايگاه هايي كه قصد فعاليت در اين زمينه را دارند نماد اعتماد و پروانه كسب ارائه مي كنند. در حال حاضر براي گرفتن نماد دائم يك فرآيند جداگانه در جريان خواهد بود كه بر اساس آن پروسه بررسي فروشگاه جهت دريافت نماد دائم آغاز خواهد شد.

نماد اعتماد الكترونيكي چيست؟

نماد اعتماد الكترونيكي به صورت يك علامت در بالاي سايت هايي قرار خواهد گرفت كه از نظر قانوني فعاليت آن ها مورد تاييد قرار گرفته است. خريداران هم بايد با جست وجو در فهرست وب سايت هاي موردتاييد، از صحت ( نماد اعتماد الكترونيكي) كه در بالاي سايت ها مي بينند، اطمينان حاصل كنند زيرا اين امكان هم وجود دارد كه متخلفاني اين نماد را به صورت جعلي در وب سايت خود قرار دهند تا بتوانند اعتماد خريداران را به سمت خود جلب كنند اما بايد بدانيد كه اين نماد قابل كليك خواهد بود و بعد از كليك روي آن صفحه اي براي شما باز مي شود، كه شناسنامه نماد اعتماد الكترونيكي فروشگاه را به شما نشان خواهد داد.

فروشگاه اينترنتي چه اطلاعاتي را بايد در اختيار مشتريان بگذارد؟

فروشندگان كالا و خدمات به صورت اينترنتي بايستي اطلاعات مؤثردر‌تصميم‌گيري مصرف‌كنندگان جهت خريد و يا قبول شرايط را از زمان مناسبي قبل ازعقد‌ دراختيار مصرف كنندگان قرار دهند. حداقل اطلاعات لازم، شامل موارد زير مي‌باشد:
‌الف – مشخصات فني و ويژگي هاي كاربردي كالا و يا خدمات.
ب – هويت تأمين كننده، نام تجاري كه تحت آن نام به فعاليت مشغول مي‌باشد و‌نشاني وي.
ج – آدرس پست الكترونيكي، شماره تلفن و يا هر روشي كه مشتري درصورت نياز‌بايستي از آن طريق با فروشنده ارتباط برقرار كند.
‌د – كليه هزينه‌هائي كه براي خريد كالا بر عهده مشتري خواهد بود (‌ازجمله قيمت ‌كالا و يا خدمات، ميزان ماليات، هزينه حمل، هزينه تماس).
‌هـ – مدت زماني كه پيشنهاد ارائه شده معتبر مي‌باشد.
‌و – شرايط و فرايند عقد از جمله ترتيب و نحوه پرداخت، تحويل و يا اجرا، فسخ،‌ارجاع، خدمات پس از فروش.

جرايم فروش اينترنتي و نحوه برخورد با آن ها

جرايم در حوزه كلاهبرداري هاي مالي و به خصوص فروشگاه هاي اينترنتي روبه رشد است .برخي از جرايم در حوزه فروشگاه هاي اينترنتي از جمله، تحويل ندادن كالا، مغايرت كالاي درخواستي با كالاي دريافتي و مبالغ غير واقعي است كه البته براي خريد اينترنتي نيازي به ارسال تصاوير اسكن شده مدارك نيست.

منبع:قوانين خريد و فروش اينترنتي 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.