اعتماد به فروشگاه هاي اينترنتي

شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

اعتماد به فروشگاه هاي اينترنتي

سرپرست اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا اظهار داشت : مهمترين اصل در خريدهاي اينترنتي، خريد از فروشگاههاي داراي نماد اعتماد الكترونيك است و براي صحت نماد اين فروشگاهها با كليك بر روي نماد اعتماد الكترونيك در صفحه فروشگاه اينترنتي صفحه اي براي شما باز مي گردد كه مشخصات فروشگاه اينترنتي و تاريخ اعتبار آن درج شده است.

به كدام فروشگاه‌هاي اينترنتي مي‌توان اعتماد كرد؟/ در عمليات‌هاي درگاه بانكي حواستان به به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرپرست اداره پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا ناجا در تشريح اين خبر گفت : بيشترين صفحات فيشينگ شناسايي شده مربوط به فروشگاه هاي اينترنتي است كه فاقد مجوز لازم نماد اعتماد الكترونيك (enamad)است.
سرهنگ عليرضا آذردرخش با بيان اينكه نماد اعتماد الكترونيك از سوي مركز توسعه و تجارت الكترونيك به فروشگاههاي اينترنتي اعطا مي گردد، اظهار داشت : اعطاي اين نماد در راستاي نظارت بر فعاليت فروشگاههاي اينترنتي در فضاي سايبر و تامين امنيت خاطر خريدارن از فروشگاه اينترنتي است. 
وي افزود: درگاه هاي بانكي كه در برخي سايتهاي فروشگاهي براي پرداخت بهاي خريد وجود دارد جعلي مي باشد كه تلاش دارد تا اطلاعات بانكي كاربران را به سرقت ببرد. 
اين مقام مسوول ادامه داد: فروشگاههاي داراي نماد اعتماد الكترونيك از درگاههاي بانكي جعلي استفاده نمي كنند زيرا نظارت بر روي اين فروشگاهها اينترنتي وجود دارد و اطلاعات گردانندگان فروشگاه هاي اينترنتي در هنگام دريافت نماد اعتماد الكترونيك از سوي مركز توسعه تجارت اخذ شده تا در صورت مشاهده تخلف، به راحتي به آنها دسترسي داشته و اعمال قانون براي آنها صورت گيرد. 
وي در توصيه به كاربران فضاي سايبر گفت: چگونگي خريد از فروشگاه هاي اينترنتي در روند كاهش جرائم فضاي سايبر موثر است و از به دام افتادن كاربران جلوگيري مي كند. 
سرهنگ آذردرخش ادامه داد: مهمترين اصل در خريدهاي اينترنتي، خريد از فروشگاههاي داراي نماد اعتماد الكترونيك است و براي صحت نماد اين فروشگاهها با كليك بر روي نماد اعتماد الكترونيك در صفحه فروشگاه اينترنتي صفحه اي براي شما باز مي گردد كه مشخصات فروشگاه اينترنتي و تاريخ اعتبار آن درج شده است. 
وي ضمن بيان اينكه با وارد كردن آدرس در آدرس بار مطمئن شويد سايت فيشينگ نيست، اظهار داشت :  اگر بر روي نشان نماد اعتماد الكترونيك كليك كنيد به سايتي با آدرس http://www.enamad.ir وارد مي شويد، همچنين با كليك بر روي صفحه نيز مي توان از عكس نبودن اطلاعات نمايش داده شده فروشگاه اينترنتي داراي مجوز مطمئن شد ، در اين خصوص آدرس سايت نمايش داده شده در پروفايل نماد با آدرس فروشگاه اينترنتي بايد يكي بوده و هيچ تفاوتي نداشته باشد. 
سرهنگ آذردرخش گفت: كاربران عزيز جهت كسب اطلاعات بيشتر (ليست كسب و كارهاي داراي نماد و...) مي توانند به سايت www.enamad.ir مراجعه نمايند. 
سرپرست اداره پيشگيري مركز تشخيص و پيشگيري فتا ناجا در خصوص درگاههاي بانكي متصل به سايت هاي فروشگاهي نيز گفت: كاربران در هنگام عمليات بانكي در اين درگاهها مطمئن شوند كه درگاه بانكي واقعي است و صفحه جعلي نيست و براي اطمينان از اين موضوع بايد درگاه بانكي با HTTPS شروع شده باشد. 
سرهنگ آذردرخش با اشاره به اينكه استفاده از صفحه كليدهاي مجازي نيز از سوي كاربران فراموش نگردد،  افزود: در صفحات فيشينگ بانكي كدهاي امنيتي موجود در صفحه محدود و تكراري است، در صورتي كه در صفحات بانكي با بارگزاري مجدد اين كدها تغيير كرده و كد جديد مي آيد. 
اين مقام مسوول هرچند به تازگي مشاهده شده برخي از سودجويان سايبري با جعل نماد اعتماد الكترونيك(enamad) به دنبال سرقت اطلاعات بانكي قربانيان مي باشند؛ در توصيه به كاربران بر رعايت نكات ايمني بسيار جزئي تاكيد كرد و گفت: مهمترين نكته در جهت ناكام گذاشتن فيشر ها(طراحان صفحات فيشينگ) رعايت نكات ساده ايمني همچون تايپ كردن آدرس سايت و توجه به داشتن نماد اعتماد الكترونيك است. پس از كپي كردن يا رفتن به لينك هايي كه در سايت هاي مختلف ارائه شده بايد خودداري كنيد و همواره به ياد داشته باشيد كه تمامي سايت هاي مهم در فرم هاي ورود اطلاعات خود از پروتكل https استفاده مي كنند. 
وي در پايان اظهار داشت : پليس فتا از كليه كاربران مي خواهد در صورت مواجه با موارد مشكوك آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مركز فوريت هاي سايبري، لينك ثبت گزارشات مردمي به پليس فتا اعلام نمايند.
منبع: سايت yjc
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.