طراحي وب سايت چيست

شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

طراحي وب سايت چيست

طراحي فرآيند جمع آوري ايده ها، شناخت و اجراي آنها و رعايت اصول خاص براي رسيدن به يك هدف خاص است. طراحي وب يدر واقع يك روند مشابه ايجاد كردن است ؛ با هدف ارائه محتواي خاص در صفحات وب الكترونيكي، كه كاربران نهايي بتواند از طريق اينترنت با كمك يك مرورگر وب به آن دسترسي داشته باشند.

عناصر طراحي وب سايت

طراحي وب سايت با استفاده از بسياري از عناصر بصري كليدي طراحي مانند عوامل زير ايجاد مي شود :

طراحي وب سايت چيست

طراحي وب سايت چيست

طرح بندي:  اولين عنصر در طراحي وب طرح بندي آن است كه زمينه اي براي گرافيك ، تبليغات و محتواي سايت مي باشد . در دنياي وب، يك عنصر كليدي براي كمك به يافتن اطلاعاتي كه كاربران به دنبال آنها هستند ؛ طرح بندي است  و شاملحفظ تعادل، ثبات و يكپارچگي طراحي مي شود.

رنگ: انتخاب رنگ بستگي به هدف و مشتري دارد؛ طراحي رنگ مي تواند ساده ، سياه و سفيد و يا چند رنگي باشد كه شخصيت يا نام تجاري يك سازمان را با استفاده از رنگ هاي موجود در صفحات وب انتقال دهد.

گرافيك: گرافيك مي تواند شامل آرم ها، عكس ها، كليپ هاي تصويري و يا آيكون ها، كه همه آنها طراحي سايت را بهبود مي بخشد ، باشد . براي ارتباط با كاربر ، انتخاب موارد گرافيكي بايد با دقت انجام شود و با رنگ و محتواي صفحه براي بهبود صفحه كار شود . البته تا حدي كه بارگيري صفحات كند نشود و يا براي كاربر گيج كننده نباشد .

 

فونت: اكثر مرورگرهاي وب فقط مي توانند تعدادي از فونت هايي را كه به عنوان “فونت هاي ايمن وب” شناخته مي شوند، بخوانند، بنابراين طراحي فونت شما اغلب در اين گروه  از فونت ها قابل پذيرش است.

محتوا: محتوا و طراحي با هم كار مي كنند تا پيام سايت را از طريق تصاوير و متن به كاربر برسانند . متن نوشتي هميشه بايد مرتبط و مفيد باشد تا خواننده با استفاده از آن از اشتباه در آمده و آنچه كه مي خواست بداند را بدست بياورد . تنها با اين روش كاربر در سايت باقي خواهد ماند . محتوا بايد براي موتورهاي جستجو بهينه شود و از طول مناسبي برخوردار باشد و كلمات كليدي مرتبط را در آن جاي داده شود .

ايجاد طراحي كاربر پسند براي وب سايت

علاوه بر عناصر اساسي طراحي وب كه باعث مي شود سايت زيبا و بصري  و قانع كننده باشد، وب سايت هميشه بايد كاربر پسند بودن  را نيز در نظر بگيرد. با توجه به عوامل زير مي توان كاربر پسند بودن را بدست آورد.

ناوبري وب سايت : معماري سايت، منوها و ديگر ابزارهاي ناوبري در طراحي وب بايد با توجه به نحوه مرور و جستجوي كاربران ايجاد شود. هدف اين است كه به كاربر كمك كند تا به راحتي در صفحات سايت به جستجو بپردازد و اطلاعات لازم را پيدا كند.

محتواهاي چند رسانه اي در وب سايت : محرك هاي ويديويي و صوتي مرتبط در طراحي سايت مي تواند به كاربران كمك كند تا اطلاعات را درك كنند، درك سريع و آسان داشته باشند. كه اين امر بازديدكنندگان را تشويق مي كند كه زمان بيشتري را در صفحه وب صرف كنند.

طراحي وب سايت چيست

طراحي وب سايت چيست

سازگاري طراحي وب سايت : طراحي صفحه وب بايد با مرورگرهاي مختلف و سيستم عامل هاي موبايل سازگار باشد تا افزايش كاربر و مشاهده را به همراه داشته باشد .

تكنولوژي : پيشرفت هاي تكنولوژي به طراحان اجازه مي دهد تا جنبش و نوآوري را به وب سايت اضافه كنند و اجازه مي دهد طراحي وب هميشه تازه، ديناميك و حرفه اي باشد.

تعاملي : افزايش مشاركت و مشاركت فعال كاربران با اضافه كردن گزينه هاي نظر و نظرسنجي ها در طراحي. به تعاملي شدن بيشتر وب سايت مي انجامد . كاربران را از بازديدكننده  به مشتري با ارائه فرم هاي ايميل و ثبت نام خبرنامه تبديل كنيد.

طراحان وب سايت حرفه اي وب افرا يك وب سايت عالي كاربر پسند با تجربه رضايت بخش مشتري از وب سايت را به وجود مي آورند . تيم وب افرا از برنامه ريزي و تجزيه و تحليل براي طراحي وب سايت استفاده مي كند. نمونه كارهاي طراحي وب سايت وب افرا را در بخش نمونه كارهاي صفحه ي اول سايت مشاهده كنيد . همچنين براي آشنايي بيشتر با طراحي سايت ساير مقالات بخش هاي طراحي سايت ، وبلاگ و مقاله ها را دنبال كنيد.

منبع:طراحي وب سايت 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.