اصول طراحي اپليكيشن موبايل مناسب

شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

اصول طراحي اپليكيشن موبايل مناسب

براي طراحي يك رابط كاربري خوب كه كاربران به راحتي با آن ارتباط برقرار كنند، بسيار مهم مي باشد كه در مورد اصول اوليه طراحي بدانيد. اصول طراحي ، دستورالعمل ها و قوانين متنوعي هستند كه طراحان مي بايستي به منظور بهبود كيفيت طراحي رابط كاربر، آن ها را رعايت كنند. هنگام طراحي اپليكيشن ، وجود اصول طراحي باعث مي شود كار طراح UI بسيار ساده تر شود. رعايت اين اصول و قوانين باعث حذف اعمالي ميشود كه ممكن است دنبال نمودن آن براي همه كاربران به آساني نباشد. بنابراين اپليكيشن هاي موبايلي كه با رعايت قوانين طراحي مي شوند، به دور از پيچيدگي هستند و به عنوان اپليكيشن هاي كاربر پسند شناخته مي شوند.

در ادامه با ديگر اصول و قوانين طراحي ، در طراحي اپ موبايل آشنا شويد:

اصل ساختار

طراحي بايد رابط كاربر را به طور هدفمند، در روش هاي معني دار و مفيد بر اساس مدل هاي واضح و سازگار كه براي كاربران آشكار و قابل تشخيص است، به كار برد.اصل ساختار مربوط به معماري كلي رابط كاربر است. موارد مرتبط به هم بايد در يك قالب در كنار يكديگر آورده شوند. و بتواند مواردي كه با هم مرتبط نيستند را از هم جدا كرده و در هم نياميزد.

اصل سادگي

طراحي بايد وظايف ساده و معمول را آسان كند. ارتباط بايد به زبان خود كاربر باشد. همچنين بايد دسترسي هاي سريع و كليد هاي ميانبري نيز تعبيه شود كه بدون نياز به دنبال كردن پروسه هاي طولاني، دسترسي براي كاربر به سادگي امكان پذير باشد. البته بايد توجه كنيد كه كليد هاي ميانبر به طور منطقي با پروسه طولاني هم خواني داشته باشد.

اصل ظاهر

در طراحي اپليكيشن بايد تمامي گزينه هاي مورد نياز و مواد مورد نياز براي يك كار مشخص در دسترس كاربر قرار گيرد . كامل بودن دسترسي مواردي كه كاربر به آن نياز دارد به اين معني نيست كه حواس كاربر را به موراد اضافي و غير ضروري پرت كنيم. يك طراح UI خوب به هيچ عنوان با موارد غير ضروري ذهن كاربر را درگير نميكند!

اصل بازخورد

طراحي اپليكيشن بايد كاربران را از اقدامات يا تفسيرها، تغييرات وضعيت يا شرايط و اشتباهات يا استثنائات كه مربوط و مورد علاقه كاربر است، به صورتي واضح و شفاف ، مختصر و يكپارچه و به صورتي كه كاربر با آن آشنايي دارد، مطلع سازد.

اصل انعطاف پذيري

خطا ها هميشه جزيي از فعاليت هاي انساني بوده اند. طراحي اپليكيشن بايد انعطاف پذير باشد. به طوريكه اين اجازه را به كاربر بدهد تا بتواند اعمال گذشته خود را تصحيح نمايد. همچنين براي يك طراحي اپليكيشن هوشمند مي توان در قسمت هايي كه نياز است كاربران فيلد مشخصي را پر كنند، فيلد حساس به ورود مقاديري خاص باشد تا از بروز خطاهاي انساني جلوگيري شود.

اصل استفاده مجدد

طراحي بايد با استفاده از اجزاي داخلي و خارجي و رفتارها، حفظ سازگاري با هدف و نه صرفا قاعده دلخواه، به اين ترتيب نيازمندي هاي كاربران را براي تجديد نظر و يادآوري كاهش مي دهد.
براي مثال اين امكان را به كاربر بدهد كه در هر بار ورود به اپليكيشن نيازي به وارد نمودن اطلاعات كاربري نباشد.

منبع: سايت ctcent

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.