برترين فروشگاه هاي اينترنتي جهان كدام اند؟

شركت نوپرداز زمينه طراحي سايت، طراحي اپليكيشن موبايل، طراحي فروشگاه اينترنتي سئو و ديجيتال ماركتينگ فعاليت مي نمايد

جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

برترين فروشگاه هاي اينترنتي جهان كدام اند؟

آمازون و Ebay و etsy سه مورد از بهترين فروشگاه‌هاي اينترنتي هستند، اما هر يك از آن‌ها گزينه‌ها و مزاياي متفاوتي را براي فروش صنايع دستي در اختيار صاحبان اين آثار هنري قرار مي‌دهند.

كليك – در اين مطلب سه فروشگاه اينترنتي مذكور براي خريد صنايع دستي با يكديگر مقايسه شده‌اند و برخي از اطلاعات اساسي در مورد اين فروشگاه‌ها نيز ارائه شده است. اين اطلاعات مي‌تواند به شما براي عرضه و فروش اين گونه محصولات در فروشگاه‌هاي اينترنتي كمك كند.

بهترين فروشگاه آنلاين براي فروش صنايع دستي شما كدام است؟

آمازون

صنايع دستي جزء آن دسته از محصولاتي است كه اين غول تجاري مدت زمان نسبتا كمي است كه فروش و عرضه آن‌ها را آغاز كرده است و صاحبان صنايع دستي مي‌توانند محصولات خود را در اين فروشگاه محبوب به فروش برسانند.

مخاطبان

آمازون ۲۵۰ ميليون نفر مخاطب در سراسر جهان دارد، پس مي‌توان گفت مشترياني با علايق و سلايق بسيار گسترده از اين فروشگاه اينترنتي بازديد مي‌كنند. البته واضح است كه هر كسي كه از فروشگاه آمازون بازديد مي‌كند، قصد خريد صنايع دستي را ندارد و نمي‌توان هيچ گروه خاصي را مخاطبان صنايع دستي در نظر گرفت.

دريافت وجه براي ارائه محصولات

آمازون براي ارائه محصولات وجهي دريافت نمي‌كند؛ اما در صورت فروش محصول درصدي از پول آن را دريافت مي‌كند.
فروشگاه اينترنتي

قرار دادن تصوير براي محصولات

آمازون به شما اجازه مي‌دهد يك تصوير اصلي براي محصول خود قرار دهيد و مي‌توانيد تا هشت تصوير براي محصول خود قرار دهيد كه در برخي موارد رايگان است و در برخي از موارد مبلغي براي قرار دادن تصوير از شما دريافت مي‌شود. آمازون تنها تصاويري را قبول مي‌كند كه خود محصول را به تصوير كشيده است و داراي هيچ طرح اضافه ديگري نباشد و در پشت تصوير محصول هم چيزي وجود نداشته باشد.

سهم سايت از فروش محصول


آمازون ۱۲ درصد از پول فروش هر محصولي را از فروشنده دريافت مي‌كند كه بخشي از آن مربوط به ارسال محصول براي خريدار است. اين درصد از تاريخ ۱ آگوست امسال (۱۱ مرداد) به ۱۵ درصد افزايش خواهد يافت.

استفاده از كليپ براي معرفي محصول (وجود يا عدم وجود اين قابليت)

فروشندگان محصولات مختلف در آمازون نمي‌توانند براي معرفي محصولات خود از كليپ استفاده كنند. البته خود آمازون مي‌تواند براي ارائه‌دهندگان برخي از محصولات، كليپ‌هايي را براي معرفي محصولات مورد نظر در سايت بارگزاري كند. امكان افزودن كليپ تنها براي ارائه‌دهندگاني وجود دارد كه آمازون از آن‌ها درخواست كرده باشد، محصولات خود را در اين فروشگاه به فروش برسانند.

روش‌هاي پرداخت

آمازون از روش‌هاي پرداخت مختلفي پشتيباني مي‌كند. مشتريان مي‌توانند به وسيله كارت اعتباري يا كارت عابر بانك مبلغ مورد نظر را بپردازند و در برخي از موارد مي‌توانند از روش‌هاي پرداختي ديگري همانند برداشت از حساب سپرده، كارت‌هاي هديه آمازون، Amazon Point (يكي از روش‌هاي پرداخت از طريق كارت اعتباري) استفاده كنند و يا حتي روش پرداخت در محل را انتخاب كنند.


كارت‌هاي هديه آمازون

ويژگي‌هاي مديريتي موجود (آيا به راحتي مي‌توان محصولات را از سايت‌ خود وارد اين فروشگاه كرد و يا عكس اين كار را انجام داد؟)

پس از درخواست دادن در سايت آمازون و پذيرفته شدن مي‌توانيد محصول خود را به سايت اضافه كنيد؛ اما بايد اطلاعات مورد نياز هر يك محصولات را وارد كنيد. شما به راحتي نمي‌توانيد محصولاتي را از سايت‌هاي ديگر به سايت آمازون اضافه كنيد.

قوانين و مقررات


براي فروش صنايع دستي خود ابتدا بايد درخواست دهيد و پذيرفته شويد. لازم به ذكر است كه تنها مي‌توانيد وسايلي را به فروش برسانيد كه توسط خود شما يا چند نفر از اعضاي تيم كاري شما تهيه شده باشد. اگر اعضاي تيم كاري شما زير بيست نفر باشند، مي‌توانيد تاريخ توليد محصولات خود را ثبت كنيد و يا حتي محصولات سفارشي را به مشتريان پيشنهاد دهيد؛ اما تاريخ توليد محصول تنها ۳۰ روز پس از اضافه شدن محصول به سايت نمايش داده مي‌شود.

ايجاد فروشگاه اينترنتي اختصاصي براي هر فروشنده

پس از اضافه شدن محصول صنايع دستي به اين فروشگاه، آمازون يك فروشگاه اينترنتي همراه با آدرس URL به فروشنده محصول مورد نظر اختصاص مي‌دهد و فروشنده نيز مي‌تواند از اين طريق با مشتريان خود ارتباط برقرار كند و محصولات خود را در فروشگاه اينترنتي خود در معرض نمايش قرار دهد. لازم به ذكر است كه محصولات فروشنده مورد نظر علاوه بر فروشگاه اينترنتي، در كنار محصولات ديگر صنايع دستي موجود در آمازون نيز موجود هستند و هنگامي كه مشتريان آن‌ها را در گروه مربوط جستجو مي‌كنند، نمايش داده مي‌شوند.

Etsy



اين فروشگاه هم يكي از فروشگاه‌هاي آنلاين مطرح براي فروش محصولات صنايع دستي محسوب مي‌شود. اين فروشگاه دربردارنده صنايع دستي براي فروش، محصولات آنتيك با كيقيت و حتي توليدكنندگان محصولات صنايع دستي است.

مخاطبان

طبق آمار ارائه شده، اين فروشگاه اينترنتي از سال ۲۰۱۵ تا كنون، ۲۴ ميليون عضو فعال دارد و گرايش اصلي اين سايت بر خلاف فروشگاه‌هاي اينترنتي eBay و آمازون كه علاقه‌مند به فروش محصولات ديگر هستند، فروش محصولات صنايع دستي است.

دريافت وجه براي ارائه محصولات

Etsy براي ارائه هر محصول ۲۰ سنت (حدودا ۷۰۰ تومان) دريافت مي‌كند و ليست موارد تا چهار ماه اعتبار خواهد داشت. هنگامي كه تاريخ انقضاي موارد ليست شده به پايان مي‌رسد و يا كالايي فروخته مي‌شود، براي تمديد تاريخ ليست و يا افزودن كالاي فروخته شده به ليست، فروشنده دوباره بايد ۲۰ سنت بپردازد.

قرار دادن تصوير براي محصولات

Etsy امكان قرار دادن ۵ تصوير براي هر محصول را در نظر گرفته است و براي اين كار هيچ وجهي دريافت نمي‌كند. اين فروشگاه توصيه مي‌كند حداكثر ابعاد تصاوير اصلي ۸۰۰ در ۱۰۰۰ پيكسل باشد و زاويه ديد زيادي داشته باشد و يا مربع باشد.

سهم سايت از فروش محصول

اين فروشگاه اينترنتي ۳٫۵ درصد قيمت محصولات فروخته شده را دريافت مي‌كند، كاربران مي‌توانند اين مبلغ را به همراه مبلغي كه براي ارائه محصول پرداخت مي‌‌كنند، به صورت ماهانه پرداخت كنند.

استفاده از كليپ براي معرفي محصول (وجود يا عدم وجود اين قابليت)

در Etsy بر خلاف آمازون به راحتي مي‌توانيد براي معرفي محصولات خود، از كليپ‌هاي مختلفي استفاده مي‌كنند. Etsy در اين زمينه محدوديتي ايجاد نكرده است؛ اما توصيه مي‌كند مدت زمان كليپ‌ ۲ تا ۳ دقيقه باشد، همه موارد در آن به خوبي توضيح داده شوند و حجم آن حداكثر ۳۰۰ مگابايت باشد.

روش‌هاي پرداختي

هر يك از فروشندگان Etsy مي‌توانند روش پرداختي مورد نظر خود را تعيين كنند كه شامل پرداخت از طريق PayPall، كارت اعتباري، كارت‌هاي هديه Etsy و Apple Pay (يكي از روش‌هاي نوين پرداخت پول كه اپل آن را در سال ۲۰۱۴ مطرح كرد) است.


كارت‌هاي هديه Etsy

روش‌هاي مديريتي موجود (آيا به راحتي مي‌توان محصولات را از سايت‌ خود وارد اين فروشگاه كرد و يا عكس اين كار را انجام داد؟)

شما مي‌توانيد هر يك از موارد ليست شده را به صورت فردي به سايت اضافه كنيد، اما سايت از قابليتي براي بارگزاري يا انتقال خودكار برخوردار نيست.

قوانين و مقررات

Etsy اين امكان را براي فروشندگان فراهم مي‌كند كه محصولات مرتبط با صنايع دستي، وسايل آنتيك (كه عمر آن‌ها حداقل ۲۰ سال يا بيشتر باشد) با كيفيت و محصولات دست‌ساز را در اين فروشگاه به فروش برسانند. متأسفانه تعريف صنايع دستي در چند سال گذشته تغيير كرده است و باعث شده است وسايل دست ساز همانند گذشته نباشند كه باعث بي‌ميلي فروشندگان و خريداران براي خريد و فروش اين گونه محصولات شده است. اين سايت در حال حاضر محدوديت‌هاي كمتري را اعمال مي‌كند و به افراد اجازه مي‌دهد محصولاتي را كه به صورت انبوه توليد مي‌شوند، نيز به فروش برسانند. براي مثال يك محصول هم مي‌تواند تمام مشخصات يك كار هنري خوب را داشته باشد و هم به صورت انبوه توليد شود.

final-vintage

وسايل آنتيك در Etsay

ايجاد فروشگاه اينترنتي اختصاصي براي هر فروشنده

هر فروشنده‌اي مي‌تواند تصاوير اصلي محصولات را در فروشگاه اختصاصي خود قرار دهد و يا در آن به معرفي خود بپردازد و سياست‌هاي خاص خود را نيز در آن اعمال كند. خريداران هم مي‌توانند از محصولات شما در فروشگاه اينترنتي اختصاصي شما بازديد كنند و هم مي‌توانند با جستجو در گروه محصولات مرتبط درخود سايت Etsy يا نتايج جستجو، نيز آن‌ها را مشاهده و بررسي كنند.

eBay

بيشتر افراد اين سايت با حراج‌ها و مناقصه‌هاي آنلاين مي‌شناسند، اما برخي از صاحبان صنايع دستي اين فروشگاه را نيز براي عرضه محصولات خود مناسب مي‌بينند.

مخاطبان

تعداد كاربران فعال اين فروشگاه در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۵ به ۱۶۵ ميليون نفر رسيد؛ اما قطعا كه تمام كاربران اين سايت علاقه‌مند به خريد صنايع دستي نيستند و درواقع كاربران فعال عمدتا متمايل به فروش محصولات هستند تا خريد آن‌ها.

دريافت وجه براي ارائه محصولات در سايت

دريافت وجه براي ارائه محصولات در اين سايت به نوع ارائه محصولات بستگي دارد. فروشندگان هم مي‌توانند محصولات خود را به صورت مناقصه به فروش برسانند و هم مي‌توانند آن‌ها را با قيمت ثابت عرضه كنند. در كل ارائه ۵۰ محصول در هر ماه رايگان است و پس از آن براي ارائه هر محصول ۳۰ سنت (۱۰۴۸ تومان) دريافت مي‌شود.

قرار دادن تصوير براي محصولات


كاربران مي‌توانند براي هر يك از محصولات خود ۱۲ تصوير به صورت رايگان انتخاب كنند. در اين سايت كاربران و مشتريان مي‌توانند از امكاناتي همچون زوم يا بزرگ‌نمايي تصوير محصولات، براي مشاهده‌ دقيق‌تر آن‌ها نيز استفاده كنند.

سهم سايت از فروش محصولات

eBay معمولا ۱۰ درصد از كل هزينه فروش هر محصولي را دريافت مي‌كند كه شامل قيمت خود محصول، هزينه ارسال و هر هزينه‌ ديگري كه خريدار مي‌پردازد، مي‌شود. علاوه بر آن درصدي هم به عنوان ماليات فروش محصول دريافت مي‌شود. حداكثر وجهي كه eBay براي اين كار دريافت مي‌كند، ۷۵۰ دلار است

استفاده از كليپ براي معرفي محصول (وجود يا عدم وجود اين قابليت)

كاربر مي‌تواند براي معرفي هر يك از محصولات ارائه شده در سايت، از فايل‌هاي فلش صوتي يا تصويري استفاده كند و همچنين مي‌تواند كليپ مورد نظر خود را در سايت‌هايي همچون يوتيوب بارگزاري كند و لينك آن را در سايت eBay قرار دهد يا آن را در ليست مشخصات محصول قرار دهد.

روش‌هاي پرداخت

فروشندگان در Ebay هم مي‌توانند روش پرداختي مورد نظر خود را انتخاب كنند كه شامل پرداخت از طريق PayPal، كارت اعتباري و كارت عابر بانك مي‌شود. كاربر مي‌تواند گزينه پرداخت در محل را نيز انتخاب كند.

ويژگي‌هاي مديريتي موجود (آيا به راحتي مي‌توان محصولات را از سايت‌ خود وارد اين فروشگاه كرد و يا عكس اين كار را انجام داد؟)

كاربر مي‌تواند ليست محصولات را مستقيما در eBay ايجاد كند و يا مي‌تواند اطلاعات محصول مورد نظر يا ليست محصولات ارائه شده را به صورت فايل‌هايي با پسوند CSV يا فايل‌هاي اكسل بارگزاري كند.

قوانين و مقررات


امكان فروش و عرضه محصولات متنوعي در eBay وجود دارد؛ بنابراين كاربر زياد نبايد در مورد فروش محصولات صنايع دستي نگران باشد. با اين وجود eBay هم براي ارائه محصولات همچون فروشگاه‌هاي ديگر قوانين خ
اص خود را دارد؛ براي مثال زماني كه كالاي ارزشمندي مانند يك قطعه جواهر را براي فروش عرضه مي‌كنيد، بايد از فلز ارزشمندي و يا يك سنگ قيمتي در ساخت آن استفاده شده باشد. در صورتي كه در ساخت كالاهاي مربوط به مد از سنگ‌هاي قيمتي استفاده نشده باشد، نمي‌توان آن‌ها را در اين سايت عرضه كرد. در مورد فروش برخي از كالاها مانند نوشيدني‌هاي الكلي يا وسايل خطرناك، ممنوعيت و محدوديت‌هايي نيز وجود دارد. معمولا امكان فروش چنين محصولاتي در eBay وجود ندارد، مگر آنكه مجوز فروش آن‌ها از قبل صادر شده باشد.

ايجاد فروشگاه اينترنتي اختصاصي براي هر فروشنده

در صورتي كه كاربر در سايت يك حساب كاربري براي فروش داشته باشد، مي‌تواند فروشگاه اينترنتي اختصاصي خود را ايجاد كند و مي‌تواند براي صرفه‌جويي در زمان، اطلاعات كارت اعتباري مشتريان را براي پرداخت‌هاي بعدي ذخيره كند. اين روش پرداختي credit card on file نام دارد. فروشندگان مي‌توانند يك حساب PayPall تاييد شده نيز در اختيار داشته باشند. eBay براي فروشگاه‌هاي برتر اينترنتي كه داراي عملكرد خوبي باشند، امتيازاتي در نظر مي‌گيرد.
فروشگاه اينترنتي
منبع: سايت كليك
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.